maya kisyova

theatre and literature

СЛОНК – сценарий за видеоклип

Leave a comment

7. Oct27

©  Maya Kisyova

СЛОНК е абревиатура: Свобода-Любов-Отговорност-Независимост-Карма

Мъж и Жена се обичат неистово и си поставят непреодолими изисквания – колко негативи на егото дотук – затова, да, решават да се разделят. Само че думите не са достатъчни – от утре край. Трябва нещо да се направи.

1. Сцената е празна. Влиза Тя. Подрежда изящна маса за двама. Пространството се изпълва с нейното очакване и щастие.
2. Влиза Той. Тя не го усеща, Той я наблюдава. От тялото му излизат прозрачни вериги, чиито начала са в различни посоки извън сцената. Етюд на Мъжа – освобождаване от веригите, които остават на аванса. Тя чува звънеца на вратата.
3. Прегръщат се, дует на срещата, пространството е кулминационна хармония. Сядат един срещу друг. Започва ментално безмълвно общуване, хранят се, звън на чаши. Назрява напрежение, Той и Тя полагат усилия да се усмихват, резултатът е отровни гримаси, не могат да търпят повече.
4. Танц-скандал. Той чупи пълна с течност чаша. Видео, което превръща сцената в изтичащ счупен аквариум. От тавана падат парчета стъкло. Беззвучна сцена. Чуват се само движенията и стъпките на танцьорите. Мъжът захвърля тялото на Жената. Отправя се към аванса и отново прикрепя прозрачните вериги към тялото си. Излиза.
5. Жената започва да събира парчетата стъкло. Звъни му. Той се появява на екрана. Гледа телефона, но не вдига. Тя продължава да се опитва да хармонизира отново пространството. Уплашена е и действията й са безпомощни.
6. От екрана Той звъни. Танц – Тя на живо на сцената, Той – на екрана. Разговорът е мъчителен. Осветлението е мръсно кафяво. Движенията на двамата са битови – нарочно търсени клишета. На финала двамата приближават двата телефона един към друг – огромният от екрана и реалният от сцената се сливат и осветлението се фокусира върху тази “снимка”, която ескалира във видео-взрив.
7. Пълно затъмнение. Зазвучава музика – бодра, нежна, мажорна, не-агресивна. От двете страни на сцената влизат Той и Тя. Бавно се приближават един към друг. Този път телата и на двамата са обвити в прозрачни вериги, които явно се държат зад тях от други персонажи, които влизат на сцената един по един. Двамата в центъра се стремят един към друг, но веригите ги дърпат назад, постепенно ги превръщат в манипулирани изцяло от отборите зад гърбовете им кукли. Тя държи в ръцете си празна чаша, а Той – бяла роза. Всячески се опитват да поставят розата в чашата – това е целта на етюда им. Манипулаторите зад гърбовете им се смеят над жалките им усилия, подвикват откъслечно, безмилостно ги издърпват с веригите в различни посоки.
8. Тя се сеща да постави чашата на масата. И пада на пода. Той успява да сложи розата в неподвижната чаша. И също пада. Двете “общества” от хора-роднини-сеирджии-съдии-манипулатори подритват мъртвите тела и ги изтъркулват-издърпват-извличат извън сцената. Следач върху розата в чашата. Затъмнение.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s