maya kisyova

theatre and literature

Октомври – месецът на татко

Leave a comment

Доктора – така наричаха баща ми. Дошъл на този свят на 8 октомври, напуснал го след 62 години на 13 октомври, именуван Димитър, чиято дата 26-ти идва след 19-ти – Денят на Св. Иван Рилски, покровител на всички доктори.
Тази година майка ми ми направи скъп подарък – писмото, което татко й изпратил, когато съм се родила. Написано с молив върху кариран лист от почти дипломирания ветеринарен лекар, който, обаче, в деня на раждането ми, репетирал в Студентския дом в София пиесата на Иван Радоев “Светът е малък”.

Колко щастливи изречения :)… В това писмо ми дава името Мая и разпитва за мен – как изглеждам, имам ли коси, плача ли… Нарича майка ми с мили прозвища – студентката по руска филология в СУ, която ще пренебрегне съблазнителни предложения за работа в столицата – голям късмет за 1964 г. – и ще се върне в Разград при голямата си любов – татко, за да започнат своите най-успешни професионални години.

Светът наистина е малък, татко…tatko

Leave a Reply

